Checklist pinautomaat

Het is niet eenvoudig om een pinautomaat te kopen. Er is een heel groot aanbod. En er zijn veel dingen waar u op moet letten. Wij hebben voor u de belangrijkste zaken op een rijtje gezet.

Er zijn veel verschillende soorten pinapparaten. Vaste, mobiele, dure, goedkope, kleine en grote. Het maken van een keuze is niet makkelijk. Wij helpen u bij het vergelijken en kopen van een nieuwe pinautomaat.

1) Wilt u een vaste of mobiele pinautomaat?

Heeft u een horecazaak met een terras of gaat u bij uw klanten langs? Dan is een mobiel pinapparaat een ideale oplossing, hiermee bent u heel erg flexibel en kunt u uw klanten overal laten betalen. Als u een winkel heeft met een vast afrekenpunt (balie of kassa), dan is een vaste pinautomaat geschikt.

Het is dus raadzaam om te kijken wat voor type bedrijf u heeft en op welke manier u uw klanten wilt laten betalen.

2) Beschikt u over een internetverbinding?

Afhankelijk van het type apparaat zijn er verschillende mogelijkheden om uw pinapparaat aan te sluiten op het internet. U kunt gebruikmaken van een vaste internetverbinding, WiFi netwerk of een mobiel netwerk (2G, 3G of 4G).
Als een vaste pinapparaat voor u het meest geschikt is, dan kunt u overweg met uw eigen internetverbinding. Mocht het zo zijn dat u niet over een vaste internetverbinding beschikt, dan kunt u besluiten om voor een mobiel pinapparaat te kiezen.

3) Wat is het aantal pintransacties per maand?

Behalve de eenmalige kosten voor de aanschaf van uw pinapparaat moet er ook rekening gehouden worden met de transactiekosten. Deze kosten zijn variabel en dus afhankelijk van het aantal pintransacties.

De meeste leveranciers werken met bundels. Hoe hoger het aantal pintransacties per maand, des te lager het bedrag per transactie. U moet rekening houden met een bedrag van €0,05 tot €0,25 afhankelijk van de bundel.

Daarnaast zijn er ook aanbieders die werken met een percentage over het transactiebedrag. Wees u ervan bewust dat dit in veel gevallen duurder is dan een vaste prijs per transactie.

4) Welke service heeft u nodig voor uw pinapparaat?

Als u een pinautomaat heeft dan wilt u dat deze het blijft doen. Mocht er onverhoopt toch een storing optreden of uw apparaat kapot gaan dan wenst u een snelle en adequate oplossing. U kunt hiervoor bij uw leverancier vaak een servicecontract afsluiten.

Bij het afsluiten van een servicecontract moet u letten op de dienstverlening. Heeft u een horecazaak, dan is bereikbaarheid in de avonduren en in het weekend belangrijk. Verder kan het ook heel handig zijn als een omruilservice inbegrepen is. Op deze manier bent u ervan verzekert dat uw klant kan pinnen.

5) Wat is uw (investerings-) budget?

Kijk altijd met een realistische bril naar uw investeringscapaciteit. Heeft u beperkte middelen of wilt u investeren in andere zaken, dan adviseren wij om te starten met een mPOS apparaat. U kunt er ook altijd voor kiezen om uw gewenste pinautomaat te huren. Het voordeel van een mPOS is dat u meestal niet aan een contract vast zit. Zodra u beschikt over voldoende budget kunt u ieder moment besluiten om een pinapparaat te kopen.

De stelregel die wij hanteren is, kopen is altijd goedkoper dan huren. Huren heeft als belangrijkste voordeel dat uw investering beperkter is.

6) Hoe zit het met de transactieverwerking?

Naast dat het belangrijk is om te letten op de uitbetalingstermijn van uw omzet is het ook van belang om te weten of de omzet op uw eigen rekening wordt uitbetaald of dat dit gebeurd op een account van uw leverancier.

7) Gekoppelde pinautomaat

Om dubbele invoer en fouten te voorkomen raden we aan om gebruik te laken van een gekoppelde pinautomaat. We maken onderscheid in twee verschillende type koppeling. 

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Bij KassaCompany.nl helpen wij u graag bij het maken van de goede keuze, zodat u met een gerust hart kunt ondernemen. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden? Bekijk al onze pinapparaten.



info@kassacompany.nl | 072-8448240 | Kamerlingh Onnesstraat 18 1821 BP Alkmaar