Wat is Zupr?

30-10-2020

Online is het vaak lastig te achterhalen waar producten in de buurt te koop zijn. Zelfs consumenten die liever naar de winkel gaan, hebben daardoor vaak weinig andere keuze dan hun aankoop online te doen. Zupr wil dit veranderen door met een innovatief online platform in kaart te brengen waar producten lokaal worden verkocht. Met onze ZuprCharger app maakt u snel en eenvoudig een Zupr-account aan en geeft u door welke producten u verkoopt. Deze producten zijn direct online zichtbaar en kunnen vervolgens worden gevonden door consumenten. U bepaalt zelf welke producten uit uw winkel online worden getoond en in welke mate voorraad- en prijsinformatie met consumenten worden gedeeld.

Belang van online zichtbaarheid

Consumenten komen nog altijd graag in winkels. Ten opzichte van webshops bieden fysieke winkels veel meerwaarde. En dat blijkt, want online wordt steeds vaker gezocht waar producten in de buurt te koop zijn. Driekwart van de consumenten die online zoeken waar een product in de buurt te koop is, bezoeken binnen 24 uur de winkel. Als lokaal verkooppunt online gevonden worden, is dus van groot belang.

Wat maakt Zupr uniek?

Zupr maakt online samenwerking tussen retailers en merken mogelijk. Retailers beheren op Zupr hun locatiegegevens (o.a. contactgegevens en openingstijden) en geven aan welke producten zij in hun winkel(s) verkopen. Merken leveren gegevens aan van hun producten (o.a. productfoto's en omschrijvingen). Als retailer kunt u gebruik maken van deze productgegevens door de barcode van het product te scannen met de ZuprCharger app of te zoeken op het merk of de productnaam. Ook wanneer een product niet bekend is bij Zupr, kunt u dit eenvoudig zelf aanmaken.

Een eerlijk verdienmodel

Het doel van Zupr is om het aanbod van elke fysieke winkel online zichtbaar te maken. Niet alleen via ons eigen platform, maar vooral ook via bestaande online kanalen waar de consument gewend is naar producten te zoeken. De partijen, die er belang bij hebben om richting consumenten te communiceren welke producten u verkoopt, betalen voor het platform. Hierdoor kunt u gratis onze ZuprCharger app gebruiken.

Voordelen van de ZuprCharger app

  • Scan eenvoudig uw assortiment met de barcodescanner.
  • Pas makkelijk de openingstijden of betaalmethoden aan.
  • Direct toegang tot productinformatie uit de Zupr database.
  • Communiceer met consumenten
  • Beheer uw online bestellingen (optioneel).
  • Gratis te downloaden.

Hoe wordt uw winkel gevonden?

De software van Zupr wordt inmiddels in een aantal steden gebruik om een collectief online warenhuis op te richten. Op een online warenhuis brengen winkeliers gezamenlijk hun aanbod online inzichtelijk en brengen dit onder de aandacht bij de consument. Momenteel is Zupr in verschillende steden actief waaronder in Groningen, Den Bosch, Zwolle en Hilversum. Ook in kleinere plaatsen heeft Zupr warenhuizen gelanceerd in samenwerking met lokale partijen. Een online warenhuis kan bijvoorbeeld worden gebruikt als een online etalage voor een winkelstraat, stad of gemeente. Een aantal warenhuizen biedt zelfs de mogelijkheid om een fietskoerier te koppelen aan uw Zupr-account zodat een winkelpagina als lokale webshop kan fungeren.

Op www.zupr.io vindt u een overzicht van de reeds deelnemende winkelgebieden. Staat uw stad/gebied er niet tussen? We denken graag met u mee om dit te realiseren. Neem hiervoor contact met ons op via support@zupr.nl of via +31 (0)85 401 13 00.

Meedoen?

Bevindt uw winkel zich in één van de deelnemende warenhuizen én voldoet uw winkel aan de onderstaande voorwaarden? Maak dan een Zupr-account aan door de ZuprCharger app te downloaden!

1. Uw winkel beschikt over een fysieke locatie.

2. Er worden producten verkocht in uw winkel, momenteel worden diensten nóg niet ondersteund.

Kosten deelname

De beheerder van een warenhuis is verantwoordelijk voor de kosten die verbonden zijn aan het tonen van uw winkel. Zupr rekent voor elke winkelier die wordt getoond op een warenhuis € 200,- per jaar. Afhankelijk van het warenhuis worden deze kosten geheel of deels doorberekend. Zupr rekent geen commissies over bestellingen via haar platform. Echter zijn er wel kosten verbonden aan het verwerken van betalingen die Zupr doorberekend. De tarieven kunt u vinden op support.zupr.nl.

Koppeling met uw kassasysteem

Beschikt u over StoreContrl Cloud? Dan maken we het u helemaal gemakkelijk! Door een directe koppeling te leggen worden uw producten automatisch gekoppeld aan het platform van Zupr. Benieuwd hoe dit eruit ziet? Neem dan een kijkje op de winkelpagina van SchoenenZaken. De koppeling voor SchoenenZaken betreft meerdere filialen op meerdere warenhuizen en kan (onderhoudsvrij) gebruik maken van de software van Zupr.

Wat is Zupr?

Neem contact op voor een vrijblijvende offerte en of demonstratie

Kassasysteem configurator

Wilt u een offerte voor een kassasysteem?

info@kassacompany.nl | 072-8448240 | Kamerlingh Onnesstraat 18 1821 BP Alkmaar