Inventariseren hoe werkt dat?

20-12-2017

Informatie om de inventarisatie zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Voordat er een inventarisatie uitgevoerd gaat worden is het belangrijk om de juiste voorbereidingen te treffen.

Bij de voorbereiding van de inventarisatie is het bijvoorbeeld handig om:

Een inventarisatieplan maken;

  • contoleren of balansscanners zijn opgeladen;
  • balans methode testen;
  • Handleiding doornemen;
  • zorgen dat het magazijn op orde is.

Tip! Het is niet noodzakelijk om de inventarisatie begin januari te doen

Om de balans voor de belasting op te kunnen maken wil je graag de voorraadwaarde t/m 31 december weten. De waarde van de aanwezige voorraad kan uit StoreContrl gehaald worden door gebruik te maken van de rapportage historische voorraad. Het is dus juist aan te raden om voor 31 december de voorraad gecontroleerd te hebben.

Verschillende manieren van inventarisatie

Er zijn verschillende manieren waarop je een inventarisatie kunt uitvoeren. De werkwijze verschilt nogal per winkel.

Er zijn twee vormen van voorraadinventarisatie:

  • steekproefsgewijze inventarisatie;
  • volledige inventarisatie.

Voor meer informatie of uitgebreidere beschrijving kunt u contact met ons opnemen.